my love

my love

Wednesday 6 April 2011

today is my day..!!

erm..xsangka plak hari ni ulang tahun kelahiran aku..erm,tu bermakna umur pon sdh naik 1 angka dan kebanyakkn wish yg aku terima di fb suma suruh aku cepat2 kawen..hahaha..mmg standard la tu kalau sdh umur2 gni kena bg ucapan mcm tu..aku terima tu dgn redha..aiseh..penat jg la aku say thank sm yg wish2 tu apa2 pun kamu mmg best la.(psl kena wish kn?)..hahaok,dmulakan cerita aku sibuk2 la ni dgn kat home fb aku dan tiba2 aku ternmpk sesuatu yg aku sndiri xsangka..smda mau percaya atau tidak..dan apa yg aku br ternampak tu biar la rahsia rasanya xelok aku mau cerita sbb mau jg hati sebelah pihak..mcm xbest kn kalau aku ceta psl tu dan dia tbaca kat blog aku ni mesti dia kecik hati..cuma aku blh bg hint,maybe selama ni apa yg aku msh simpan dhati dan walaupun aku sndiri tau aku xmampu hapuskn sisa2 apa yg tggl dhati dan msh ingin sbnrnya ia ttp kekal dsana kerana mmg dsitu la tmptnya dan meletakkn ia sebagai impian sdh dberikan petujuk..mungkin tuhan mahu tunjukkan supaya aku meneruskan hidup dan fokus dgn apa yg aku miliki skrg..alhamdullillah..aku susah mau salahkn sapa sbb ianya berkaitan perasaan dan ia bukan dbuat2..apa yg aku rasa tu jujur dr dlm hati aku..demi tuhan aku xjuga mau mmbiarkan ia mnjadi angan2ku sampai aku mau jadikn ia kenyataanku..tp apa2 pun aku bersyukur sbb perasaan yg dkurniakn ini adalah anugerah tuhan.Dan mulai hari ini aku harap pintu jln itu semakin menampakkkn dirinya untuk aku terus melangkah meneruskan hidup..aku sdh 23 thn dan aku rasa aku msh blm tetapkan matlamat hidup aku..tipu la kalau aku xmau hidup berkeluarga..ya,itu mmg sdh pasti tp utk ke arah itu aku rasa aku msh blm dberi kesempatan.jeles tgk kwn2 yg sdh bekerjaya sdgkn diri msh terkontang kanting xtentu arah..sungguh kalau aku jenis mudah mengalah aku xkan kisah dmana aku tersadai..tp aku xmau jd org begitu..aku mau yg bjalan di atas jari kaki pon aku tau dmana arah aku bjalan..sedih bila teringat mama aku pernah ckp "nanti mama mau ko kc buat mama rumah yg selesa"..ya tuhan,hati mana yg xsedih dan pilu bila ibunya sndiri menyuarakan hasratnya begitu sdgkan diri ini msh blm mampu..kdg2 terfikir mau menyalahkan takdir tp aku tau juga suma tu suratan takdir..aku xminta utk hidup senang tp biar la aku dberi rezeki yg aku blh berkongsi dgn kedua ibu bapa aku..kesian,bila ingat mama msh mau bekerja disaat umurnya sdh dmamah senja..ma,maafkan seandainya anakmu ini msh blm mampu mmberi kesenangan yg mcm mama harapkan..sedih sgt tp biarlah kesedihan aku org xnmpk..jelous bila tgk anaknya sdh berjaya..mlihat ibu bapanya senyum gembira..teringin sgt berada ditempat itu tp apa kn daya diri ini xmampu..ya tuhan,seandainya mmg rezeki utk hambamu ini telah dtentukan,tunjukkanlah jalan kpd hambamu ini dan beriknlah hambamu ini kesabaran utk menempuhinya..amin..

No comments:

Post a Comment